Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

 

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av obruten förpackning. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

 

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar Klarna tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

 Var vänlig fyll i formuläret för returer (formulär för retur pdf)

 

 Reklamation

 

Om det är fel på en vara eller en tjänst har du laglig rätt att reklamera den men felet måste ha funnits redan vid köpet. Reklamationsrätt gäller inte för normalt slitage, om felet orsakats av handhavandefel eller oförsiktighet (fuktskador, fallskador, felhantering mm).Om varan anses vara defekt på grund av handhavandefel faktureras en avgift för retur till kund. Du har rätt att reklamera i tre år. Efter det första halvåret efter köpet ligger beviset hos köparen att bevisa att felet inte fanns vid inköpstillfället.                      

Reklamation är inte att häva ett köp.