Leverans, ångerrätt och reklamation

Leverans

 

Leveransvillkor

När du handlar hos oss betalar du bara 19 kr i fraktavgift. Vi har 2-7 leveransdagar (arbetsdagar).

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

 

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du av emballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas om leverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

Ångerrätt – enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av obruten förpackning. Läs mer här: Konsumentverket om ångerrätt.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar Klarna tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.


Ladda ned retursedeln och fyll i:


Skicka din retur till:

Audika
Webshopsretur
Löfströms Allé 5
172 66 Sundbyberg


Om det är fel på en vara eller en tjänst har du laglig rätt att reklamera den men felet måste ha funnits redan vid köpet. Reklamationsrätt gäller inte för normalt slitage, om felet orsakats av handhavandefel eller oförsiktighet (fuktskador, fallskador, felhantering mm). Om varan anses vara defekt på grund av handhavandefel faktureras en avgift för retur till kund. Du har rätt att reklamera i tre år. Efter det första halvåret efter köpet ligger beviset hos köparen att bevisa att felet inte fanns vid inköpstillfället.

Reklamation är inte att häva ett köp.

 

 

Copyright © 2019 Hörselbutik.se. All rights reserved.